Vrienden

Logo Roois Kamerkoor

Vriendschap is het Roois Kamerkoor veel waard. Daarom besteedt het speciale aandacht aan de groep trouwe volgers van het koor: de vrienden van het Roois Kamerkoor. Zij ondersteunen de zangers mentaal en ook financieel. In ruil voor hun jaardonatie (van €27,50 of meer) krijgen ze een vriendenkaart die recht geeft op enkele privileges.

Zo krijgt één persoon per vriendenkaart gratis toegang bij de a capella concerten van het koor. Verder worden vrienden gastvrij ontvangen tijdens de zogenaamde vriendenavond. Daarbij mogen de vrienden een metgezel meebrengen.

De vriendenavond van 2019 stond in het teken van het 45-jarig bestaan van het koor. Na ontvangst met koffie en cake zong het koor liederen uit de hele periode van begin tot nu. Een informele en gezellige avond waarin velen de gelegenheid te baat namen om na te praten. In 2020 moest jammer genoeg de vriendenavond vervallen vanwege coronamaatregelen. In 2021 hadden we in de luwte van de coronapandemie gelukkig weer een vriendenavond. Elk koorlid had een voor hem of haar favoriet lied uitgekozen en toegelicht voordat het werd gezongen. Ook in 2022 stond weer een vriendenavond op het programma, nu met het thema Bloemen en Natuur. In 2023 was de vriendenavond een vooruitblik naar het concert ‘Als de ziele luistert’. Voorziter en dirigent vertelden over de achtergronden van de gekozen liederen en gedichten. Kenmerk van alle vriendenavonden is de gezellige en informele sfeer.

Iedereen die het koor een warm hart toedraagt en het financieel wil ondersteunen is van harte uitgenodigd toe te treden tot de vriendenkring. Dit kan door het mailen van naam en adres naar info@rooiskamerkoor.nl en minimaal € 27,50 over te maken op bankrekening NL95 RABO 0198 2292 91 ten name van Stichting Het Roois Kamerkoor, onder vermelding van ‘Vriendenactie 2023’.
Op deze manier hoopt het Roois Kamerkoor zijn vriendengroep verder uit te breiden onder het motto ”Vrienden heb je nooit genoeg”.

Voor meer informatie kunt u mailen naar info@rooiskamerkoor.nl of gebruik maken van het contactformulier dat hier is te vinden.