Kamerkoor zong met gastzangers tijdens de Zomertour van Phoenix Cultuur

Een kleine 20 gastzangers hadden zich aangemeld om – in het kader van Phoenix Cultuur Zomertour – in één dag de Cantique de Jean Racine in te studeren en uit te voeren voor publiek. Voor de een betekende dit oppoetsen van oude Cantique-kennis, voor de ander was het een eerste kennismaking met dit vroege werk van Gabriel Fauré, met zijn prachtige melodielijnen en spannende akkoorden. Het Roois Kamerkoor o.l.v. Monique Joosten en op de piano begeleid door Maarten van den Hoven werd verspreid tussen de gastzangers opgesteld om vooral de beginnende zangers op weg te helpen. De dagworkshop vond plaats in de Koekbouw van de Noordkade, een enorme ruimte met een akoestiek die weliswaar voor spraakverstaan zeker niet optimaal is, maar voor zang beter dan je zou verwachten gelet op zijn afmeting.

Daar vond aan het einde van de middag ook het 6 minuten durende concert plaats, lang genoeg om het publiek tot een enthousiast applaus te brengen. Al met al een erg leuke dag.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *